Tuesday 18 June 2013

Diary Alam Maya

Salam Perkenalan....

Kalau nak dikira, ini dah beratus riban blog yang i ada... saya sering tersenyum sendiri apabila saya teringat kembali kenangan saya dalam dunia blogging ni.. Seingat saya, Saya mula berblog pada tahun 2009... Pengalaman saya dalam dunia blogging ni tidak lah sedalam lautan,tetapi saya cukup juga lah suka suki pahit manis dalam dunia blog..

Pada mulanya landasan asal saya berblog, hanyalah sebuah diari seharian saya sebagai seorang ibu seorang isteri dan berkongsi pengalaman kehidupan seharian saya.. Tetapi setelah beberapa ketika,saya suka pula blog genre isu semasa dimana saya mendalami konteks SEO yang mengaut visitors secara tidak langsung dari hasil carian Google... Waktu itu memang seronok bila melihat viewer blog tidak kurang dari 5k unique visitors sehari,tetapi malangnya saya kena memberikan komitmen yang seakan akan menjadi keutamaan saya setiap hari... Hasilnya memang tidak mengecewakan.. Hasil dari blog pun cukup memberangsangkan..

Tetapi... dari sudut negatifnya.. saya rasa kesunyian.. saya rasa saya telah banyak hilang jejak kawan kawan yang selalu berinteraksi dengan saya... saya banyak syok sendiri dengan mengaut keuntungan dari blog genre isu semasa itu... komen komen yang saya dapat dari setiap entry tidak menunjukkan tanda mereka ingin berkawan pun dengan saya hahaha... Tetapi tidak mengapa.. sekurang kurangnya,saya sudah pun membuktikan rumors "buat duit dengan blog" itu adalah satu perkara yang tidak mustahil..

Kini,dengan blog ini,saya ingin kembali pada landasan asal dimana saya ingin menjadikan blog ini sebagai diari saya dan membangunkan blog ini sebagai kenangan untuk anak anak saya dimasa akan datang... Saya ingin menjadikan blog ini sebagai harta kenangan saya bersama keluarga saya dimana suatu hari nanti saya sudah tidak ada lagi didunia ini... Senyuman Tangisan Kesedihan Kegembiraan saya akan saya kongsikan disini untuk menjadi tatapan mereka kelak... Semoga ia bermanfaat juga untuk kalian semua...

No comments :

Post a Comment