Wednesday 19 June 2013

Kronologi Kejadian Baby 5

Perbincangan ringkas dan spontan saya dan hubby pada Januari 2013 di suatu hari.... "kita tambah satu lagi ok mama... kesian Darren takda kawan.. We plan for boy ok... but kalau dapat girl lagi ok juga,tambahlah lagi helper mama seorang.. benefit goes on mama juga kan" saya yang tengah khusyuk main games POU terasa macam kena bom tangan terus terhenti dan ketawa terbahak bahak.... "WHAT?? I thought little lila will be our last... nak tambah lagi sorang?" Husband senyum mengangguk sekali menandakan dia sedang serious...macho sangat la hubby bab ni... direct to the point sangat.. Cerita habis macam tu je.. DONE!!

As a wife saya menurut juga keputusan hubby,selagi dia rasa dia mampu menanggung keperluan anak anaknya,why not.saya juga tidak ada masalah... lagipula saya takda masalah sangat pasal pregnancy and delivery... jawapan saya pendek saja "Ok" saya pun mengiyakan tanda akur dan bersetuju tanpa mengharap....

Seiring dengan kemahuan,usaha dan rezeki, 21th february 2013 last period,21th Mac 2013 period miss dah.. saya dah agak mesti dah lekat ni... walaupun xda sebarang alahan lagi masa tu, cuma rasa keinginan nak makan tu selera kearah satu benda je... gerak hati dah dapat capture,PREGNANT... so saya try lah upt test,result dua lines positif dan ultrasound check doctor mengesahkan saya positif pregnant 7minggu masa tu... the first one overjoy is hubby... kami bersalaman seperti dua pihak telah menandatangani sebuah kontrak besar... lawak pula bab tu...

Syukurlah,saya tidak ada masalah sangat bab pregnant no,dari first baby lagi,asal saya dah ready je,dlm 2 ke 3 bulan pasti akan lekat... hormon stabil agaknya...


Fitfh Junior Details :

LMP : 21/02/2013
CONCEPTION : 07/03/2013
EDD : 28/11/2013


* Am blessed and happy with my pregnancy and welcoming new junior in our life soon.... i love you before i met you baby... *

1 comment :

  1. Gatai....suka semakan dunia ....luk at quality not quantity....

    ReplyDelete